Unterschiede
Hier werden die Unterschiede zwischen zwei Versionen angezeigt.
Beide Seiten der vorigen RevisionVorhergehende ÜberarbeitungNächste Überarbeitung | Vorhergehende Überarbeitung |
bildung_und_wissenschaft:start [2011/05/30 23:18] – [Bildung und Wissenschaft] hkolbe | bildung_und_wissenschaft:start [2019/03/05 16:04] (aktuell) – Externe Bearbeitung 127.0.0.1 |
---|
| ====== Bildung und Wissenschaft ====== |
| :!: Im Aufbau :!: |
| |
| |
| Warum ist "Wissenschaft" so wichtig, warum ist die Rückwärtsgewandtheit so schädlich: |
| <blockquote>It has become almost a cliche to remark that nobody boasts of ignorance of literature, but it is socially acceptable to boast ignorance of science and proudly claim incompetence in mathematics. \\ [..] \\ If you want to do evil, science provides the most powerful weapons to do evil; but equally, if you want to do good, science puts into your hands the most powerful tools to do so.<cite>Richard Dawkins</cite></blockquote> |
| |
| Warum Wissenschaft mehr ist als das Ergebnis, allein schon die Methode ist lehr- und hilfreich: |
| <blockquote>The only way to have real success in science, is to describe the evidence very carefully without regard to the way you feel it should be. If you have a theory, you must try to explain what's good and what's bad about it equally. In science, you learn a kind of standard integrity and honesty.<cite>Richard Feynman</cite></blockquote> |
| |
| /* |
| ===== Unterthemen ===== |
| * [[schule:start|Schule]] |
| |
| ===== Unsere Seiten und Artikel zum Thema "Bildung und Wissenschaft" ===== |
| {{topic>Wissenschaft Schule Bildung&nouser}} |
| |
| */ |